לדף
ראשי
יאוש שלא מדעת
ייאוש שעדיין לא בא לעולם - בבא מציעא כא, ב מי שאבד ממנו חפץ, ואנו משערים, שכשיידע בו שאבד, יתייאש ממנו; אך עתה עדיין אין הוא יודע שאבד ממנו אותו חפץ. ייאוש זה שעדיין לא בא לעולם, אבל עתיד לבוא, קרוי "ייאוש שלא מדעת". יש מי שאומר, שייאוש שלא מדעת הוא כייאוש הבא לאחר ידיעה; ויש מי שאומר - וכך נפסק להלכה - שאינו ייאוש עכשיו, עד שידעו הבעלים, שאיבדו את החפץ. מקור הערך: פרופ' נחום רקובר, ניבי תלמוד, ספרית המשפט העברי תשנ"א
יש לך מה להוסיף או להעיר? לחץ כאן |
|