book-pic
על חומותיך

120 עמודים
קטגוריה: היסטוריה
הוצאה: משרד הביטחון 1992 * הוצאה מחודשת 2014
מחבר: יהודה לפידות

הורד ספר בפורמט PDF

הספר בספרייה וירטואלית דעת

בספר זה משלב המחבר את זיכרונותיו האישיים כלוחם אצ"ל, עם המערכה המדינית והצבאית על ירושלים בזמן מלחמת העצמאות בתש"ח.
בחלקו הראשון של הספר מובאים אירועי שנות השלושים בארץ-ישראל, כפי שהשתקפו בעיני המחבר כילד וכנער שנולד וגדל ארץ. הפרעות שפרעו הערבים ביהודים והתנכלות השלטון הבריטי לעלייה יהודים לארץ-ישראל, סללו את הדרך להצטרפות המחבר לאצ"ל. במהלך הספר ישנו תיאור של החוויות שעברו על המחבר באצ"ל, תחילה כטירון ולאחר מכן כלוחם ומפקד בארגון.
חלקו השני של הספר עוסק במערכה על ירושלים במלחמת העצמאות, בה לקח המחבר חלק פעיל. תיאור הקרבות משולב במערכה המדינית, שהביאו בסופו של דבר לחלוקתה של ירושלים.

אודות המחבר: יהודה לפידות נולד בירושלים בשנת 1928. בגיל צעיר הצטרף לאצ"ל והשתתף במאבק נגד שלטון המנדט הבריטי. בתקופת מלחמת העצמאות השתתף כמפקד פלוגה בקרבות הקשים שהתנהלו בירושלים.
לאחר מלחמת העצמאות, החל את לימודיו באוניברסיטה העברית. בשנת 1960 קיבל תואר דוקטור בביוכימיה ובשנת 1973 היה לפרופסור מן המניין באוניברסיטה העברית בירושלים.
בשנת 1981 התבקש על-ידי ראש הממשלה מנחם בגין לעמוד בראש "נתיב" (שעסק בניהול המאבק למען יהודי ברית-המועצות), ונשאר בתפקיד זה עד שנת 1985.
בשנת 1988 פרש יהודה לפידות מן האוניברסיטה, החל לחקור את המאבק המזוין שהתנהל נגד שלטון המנדט הבריטי בארץ-ישראל ופרסם שבעה ספרים בנידון.

 

 



חיפוש ספרים:

קטגוריות:

היסטוריה

פילוסופיה

ספרים חיצוניים

ספרות חז"ל

שונות

תנ"ך

תושב"ע